1 Kas 2010

[ GELENEKSEL ]



Herkese iyi akşamlar!




Bir süredir evdeyim. Çocuklar ve eşim de benim bu durumumdan yararlanmalılar değil mi? 
Pazar günlerini sütlaç günü ilan ettim. Yine bir pazar ve canım kardeşimin tarifini uyguladığım sütlacımızı pişirdim.
 


Tarif şöyle:

3 kilo süt
14 yemek kaşığı toz şeker
1 su bardağı pirinç
2 paket vanilya (bu benim eklediğim birşey)
3 yemek kaşığı nişasta
tarçın

Pirinci yaklaşık yarım saat önceden sıcak suyla ıslıyorum. Süt, şekerle birlikte kaynamak üzereyken pirinçleri ekliyorum. Nişastayı biraz suyla ezdikten sonra 1 kepçe sütle nişastayı karıştırarak kaynayan sütün üstüne ekliyorum. Pirinçler iyice şişip birkaç göz halini alıncaya kadar karıştırıyorum. Vanilyalar mı? En başta koyuyorum onu da.

Kaselere paylaştırdıktan sonra üzerlerine tarçın koyuyorum ve soğuyunca dolaba kaldırıyorum.

Afiyet olsun :)

.




Follow Me on Pinterest

2 yorum:

  1. We like rice pudding here, too!

    YanıtlaSil
  2. fotoğrafları, kafanızın içinden geçenleri pek sevdim ben! çok yoğun bir o kadar da içten..

    YanıtlaSil