12 Kas 2009

Christmas Ideas - 1

Başlık neden mi İngilizce? Oluşumun kendisi ecnebi de ondan. Karşılamıyor bence 'Yeniyıl Fikirleri', 'Yılbaşı Önerileri' vs. bunun verdiği anlamı. Yazarken tabii. Yoksa sanılmasın ki ben günlük konuşmamda "krismıs aydias" diyorum kıt ingilizcemle.

Bir masala inanmak, bir masal kahramanını beklemek... Yaşadığı yer bizzat bizim topraklarımızda, elle tutulur kutsal bir ziyaretgah olsa da küçükken izlediğimiz Amerikan filmlerindeki ışıltılı yoldan gelen, gökyüzünden süzülen aslında olmayan ama varlığı şiddetle arzu edilen bu olguya inanmak bende zaman zaman çelişkiler yaratan bir mutluluk hissi doğuruyor. Çünkü biz yerlimalları haftasını kutlarız, şükran gününü değil; biz Cumhuriyet Bayramı' nı kutlarız, 4 Temmuz' u değil. Tüm bu 'başka kültür' bombardımanının altında bana isabet eden de kırismıs mı acaba diye düşünürüm. Özel günler bir tüketim dayatması olsa da bazı günleri özel kılmak adına kutlamada ayak diremişliğim yoktur. Hatta benim evimde bile bir yapay çam ağacı var. Işıklar, süsler. Işıltılı bir gece geçirmenin hiçbir sakıncası yok bence. İnançlar bakımından ise hiç de değerlendirme kapsamımda olmamıştır. Şahsen. Bu yüzden ailenin hep beraber neşelendiği, çerez yediği, mısır patlattığı -ki babam bize yalancı şampanyalar alırdı- hediyeleştiği, yanıp sönen ışıklı salon köşelerinin olduğu geceyi seviyorum ve bekliyorum.
Follow Me on Pinterest

0 yorum:

Yorum Gönder