10 Şub 2012

DIY / KİLİM YENİLEME







Mutfakta kullandığım bir kilimim var.
Rengini değiştirmek için buradaki gibi bir projeye giriştim.

Kilim şimdi çamaşır makinasında.
Bembeyaz olması düşüncesiyle çamaşırsuyuyla yıkıyorum.

Umarım işe yarar.
Ne yazık ki şimdiki halini fotoğraflamayı unuttum.
Belki eski fotoğraflardan bulurum.

Bakalım, beyaz çıkarsa işe devam.
Yok değilse solmuş bir hâl alması seçeneği var.
O zaman da koyu bir renkle tekrar makinada tümden boyamam gerekir.


.

Follow Me on Pinterest

7 yorum:

  1. Deneysel takılıyoruz denemek, sevdim bu fikri, muhtemelen beyaz çıkacaktır tabi kumaşın cinsine göre değişir, penye iplikle mi dokunmuş kilim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pamuklu bir ipten dokunmuş. Biraz evvel makinaya baktım, değişiklik yoktu :(

      Sil
  2. o zaman bekleme konumunda kalması gerekiyordur ve klorak miktarı az gelmiştir belki. Benim bir kaç denemem oldu öyle ama tamamen beyaz çıkmıyor mesela koyu pembe renk pudra pembesi kadar açılmıştı çok soft bir renk olmuştu, uygulayacağın desende daha koyu bir renk kullandığında örneğini verdiğin kilim de olduğu gibi kontrast olacaktır:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bekletiyorum şimdi. Eğer desenler kalırsa bundan hiç hoşlanmayacağım! :)

      Sil
    2. Şimdi baktım, zerre değişiklik yok. Neyse, paklandı :)

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Daha iki gün önce yıkamıştım da :) Bir de çamaşır suyunu yiyince...

      Sil