1 Mar 2012

1 MART BİLEKLİĞİ VE PORTAKALLI KEK TARİFİ



1 Mart' ta dilek tutulup bileğe takılır, 
ilk görülen çiçek açmış ağaç ya da ilk görülen leylek bilekten çıkarıp 
ağaca bağlamanın, 
toprağa gömmenin habercisi olurmuş.
Bu haberle birlikte dileğin kabul olacağına inanılırmış.
Bu güzel inanışı uygulayan Sevgili Smİlena' dan öğrendim ben de.
Ne güzel bir inanış değil mi?
Ne kadar umut dolu.

Ben de hemen yaptım, oğluşu ve Smilena ile hatıra fotoğrafı çektim.








Dünkü Portakallı Kek' in tarifini veriyorum.










.


Follow Me on Pinterest

10 yorum:

  1. ay çok güzel bir şeymiş bileklik ve anlamı..ben de yapacağım ..paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yap bence de. İyi şeyler dilemeye vesile :)

      Sil
  2. Size de çestita Baba Marta.nasıl güzel bir gelenek ama dimi.tüm umutlarımız ve dileklerimiz gerçekleşir inşallah.portakallı kek tarifini hemencicik yazıyorum.çok güzel görünüyor.tekrar ellerine sağlık canım....sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilerim, hepimizinki gerçekleşir.
      Keki yapınca ve yerken bana da kokusundan gönder :)
      Sevgilerimle.

      Sil
  3. sormaya unutmuşum sizde de göçmenlik var mı ???:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizde göçmenlik olmadığını söylüyor büyüklerimiz ama ben ruhumun bir köşesinde var olduğunu hissediyorum. İçimden bir ses de Macaristan tarafları diyor :)

      Sil
  4. Dilek çok güzel geç kalmış sayılmam heralde bağlıyorum bende :)

    YanıtlaSil
  5. Aaaaa... bu yazını sonradan görünce anladım şu ip meselesini :))
    Dileğin kabul olur inşallah :)

    YanıtlaSil